antonoscarsmamma

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda Larsson - 18 januari 2012 17:00

Hittade en fråge ställning...

Lite tidfördriv bara... :)


Hur gammal är du om fem år?
- 29år

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
- Zandra Persson

Hur lång är du?
- 170cm

Vilken är den senaste filmen du sett?
-Ondskan

Vem ringde du senast?
-Helen Berglund

Vem ringde dig senast?
- Mamma

Hur löd det senaste sms:et du fick?
-"Bäste 118100 kund, vår tjänst har stundtals varit svår att nå pga tekniska fel. Nu fungerar allt som vanligt igen. Mvh 118100"

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
- Ringa

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
- Skilda


När såg du senast din mamma?
- Några dagar före jul

När vaknade du i dag?
- 7.15

Var tror du att du befinner dig om tio år?
- Inte en aning

Vad fick dig verkligen att skratta senast?
- Kommer inte ihåg

Hur stor är din säng?
- 120x200cm

Sover du med eller utan kläder på dig?
- Med

Vilka städer har du bott i?
- Har bara bott i små byar

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
- Barfota

Är du social?
- Ja

Tycker du om kaffe?
- Absolut, dagen vore ingenting om man inte får kaffe

Vad dricker du till frukost?
- Mjölk eller O´boy

Sover du på någon särskild sida?
- Höger

Kan du spela poker?
- Har aldrig spelat

Tycker du om att mysa/kela?
- Vem gör inte de

Är du en beroendemänniska?
- Vet inte

Känner du någon med samma födelsedag som din?
- Ja, en tjej från Malung

Vill du ha barn?
- Har två, men skulle vilja ha fler

Har du någonsin åkt ambulans?
- Nix

Vad spenderar du helst pengar på?
- Mycket

Sover du med gosedjur?
- Nej, möjligtvis katten/katterna

Flirtar du mycket?
- Nee

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
- Nix

Vilken var den senaste boken du läste?
- Så länge vi båda andas - Stefanie Meyer



PussHeej!

Av Linda Larsson - 17 januari 2012 22:00

Idag har jag gått ca 2km på morgonen medan Lena passade mina hjärtan...

Fick ett erbjudande om att åka till Snöån å åka pulka å grilla korv...
Lät ju inte helt fel... :)

Jag, Johan, Anton, Oscar, Kristin & Tobias åkte dit...

Var rikigt mysigt... :) Åkte en massa bob å pulka och grillade lite korv...

Ungarna hade riktigt roligt....

Efter det så for jag, Johan och barnen till Sassa å Wilde för att hälsa på...

Satt å myste med lilla sötnosen... <3

Åkte hem och la barnen och drack lite kaffe med Johan innan han åkte...

Nu siter jag å ser på Ghost Wisperer å ska snart sova så jag orkar upp imorn...

Ska till Vansbro med Zandra imorn... :)


PussHeej!

Av Linda Larsson - 16 januari 2012 22:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Larsson - 16 januari 2012 18:47

Idag efter att jag lämnat pojkarna på dagis så promenerade jag bort till Helen...

Satt där å drack ett par koppar kaffe å pratade...
Gick å hämtade mina hjärtan på dagis å sen vidare hem...

Vart lite mer än 6km... :)
Var meningen att jag å Helen skulle ta en promenad på eftermiddan men blev inte så...

Så tänke höra med bästa grannen om hon kanske kan passa dom små när jag lagt dom å ta en promenad till...
Om inte Johan kanske har tid att passa dom en stund...


Vet inte ritigt vad det är med mig, har ont i magen, trött, tjock i halsen å fruktansvärt frusen...

Men det ska inte hindra mig för att ta en promenad sen...
Ska ta å diska lite nu å plocka ihop sen ska jag slänga pojkarna i badet å sen i säng...

Så skriver ett par rader till sen...


PussHeej!


Fortsättning: 22:28


Hej igen...

Nu sitter jag här med en varm kopp the å ser på Medium efter en kvälsspromenad på 1,6km...
Riktigt skönt, kände att det fick räcka med en lite promenad nu på

kvällen så kan jag ta några längre på dagarna istället...

Ska göra ett anna inlägg snart med lite mått på mig å kort på mig, men det kommer

att bli lösenordsskyddat.... :)


Nu ska jag se klart på detta å skriva in lite annat i bloggen... ;)

PussHeej!

Av Linda Larsson - 13 januari 2012 11:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Larsson - 11 januari 2012 13:34

Hittade photshop på externa hårddisken...

Riktigt kul att börja "leka" med det igen... :)

Gjorde en ny "logo" till min blogg å vart riktigt nöjd...


Igår fick jag för mig att jag skulle möblera om i tv rummet å modifiera om soffan... :)

Har inte riktigt kommit på hur jag ska möblera än men soffan e klar... :)

Få se hur det blir när jag är färdig...
Lägger upp en bild på hur det blev sen...


Undrar vad man ska hitta på idag då...

Ska ta med mig barnen ut en vända sen å leka lite i snön...

Få se vad det blir efter det...


Mina tankar snurrar på som vanligt, vet liksom inte hur jag ska hantera någonting just nu...

Vill så mycket, men verkar inte bli som jag tänkt mig...

Men det är ju bara att ta dagen som den kommer å inte hoppas för mycket på någonting..


Nu ska jag fortsätta med allt donande i min lilla lya...

Have a nice  day!

PussHeej!

Av Linda Larsson - 9 januari 2012 09:23

I Fredags så var det en allmän slapp dag...

Myste runt lite med ungarna å så...

På eftermiddan kom Johan hit å skulle klippa sig....

Han var lite långhårig... ;)


Lördagen började med att leta kläder till dopet, kläs, fixas hår och sminkas (för min del)...

När Johan kom hit så tog vi en kopp kaffe å stre lite innan vi skulle åka...

Åkte till Järna, mötte upp Zandra å mormor...
Det var en jätte fin dopceremoni... :)

Efter dopet så vart det fika i församlingshemmet... Myyysigt....

Fick order av Zandra att jag skulle följa med ut på kvälen eftersom att Johan sagt att han ville ha barnen...
Så vi åkte hem till mig å gav missarna lite mat och for vi till Johan med snuttarna... :)

Vidare ill Järna å åt lite mat, for till Sassa, Tommy och Wilde...

Satt där ett bra tag å stre med dom, Micke, Elias å Jenny...
For till Hotellet vilket sög ganska fett...

Var ut å sladdade bil å hamnade på en usel efterfest...

Så jag å Zandra åkte hem istället, lagade mat å gick och la oss...


Söndagen sov jag tll tolv, skönt... :)
Käkade frukost å väntade på att Zandra skulle få upp lite värme i stugan....

Åkte hem hämtade overallerna åt barnen å vidare till Johan...

Där fick vi jätte god mat, mos, köttbullar å gräddsås... MUMS!!!

Busade med barnen å lite ihop plock under tiden...

Åkte hem till halv sju ungefär, diskade städade å dammsög av golven...

Sen vart det kvällsmat å sängen för dom små...

Oscar somnade ganska direkt men Anton var "trögsövd"...

Sen kom J hit å vi såg på Ecplise och Breaking dawn... <3

Slutade med att Oscar vaknade så vi gick in å la oss med han i min säng, fick flytta över han i sin säng, efter det somnade vi alla tre...


Idag körde J ner oss till dagis....
Snacka om kallt... :/ Brrrr....

På vägen hem trodde jag att jag skulle frysa ihjäl, men jag tog mig hm iaf... ;)

Nu ska jag gå ner till grannen på en kopp kaffe... :)


PussHeej!

Av Linda Larsson - 6 januari 2012 13:31

Snacka om att veckorna går fort, hinner inte med alls...
Det är snart dax för 2år kalas ockå, jisses så stor han blir mammas lilla pojke...


Imorn ska vi på dop för lille Wilde, myys... :)

Undrar vad man ska hitta på resten av helgen då...
Får nog bli mys med mina älskade hjärtan.. :) <3


Har fått skriv torka tror jag, vet inte riktigt vad jag ska skriva om..
Kan skriva ett par rader senare...


PussHeej

Ovido - Quiz & Flashcards